Frans-en-Jolanda-Z-O-Engeland-2011.reismee.nl

Reisverslag Zuid-Oost Engeland

Maandag 9 mei 2011:

We zijn vanmorgen om 6 uur weggereden, we waren al heel vroeg wakker, dus het werd een lange dag vandaag. We zijn via Brussel gereden, het reed lange tijd heel langzaam, dus we hadden onze tijd wel nodig. Onderweg zijn we nog ergens gestopt om de benen te strekken en wat te drinken, inmiddels was het erg mooi weer geworden. Om 10:45 uur kwamen we bij de Eurotunnel shuttle aan. We checkten in en moesten nog een half uurtje wachten, dus hadden we mooi even tijd om koffie te drinken

Laughing
. Toen in de rij gaan staan om op de trein te rijden, dat was verder ook allemaal zo gepiept, in 35 minuten sta je dan aan de overkant.Als het niet druk is en je bent er eerder daar dan kun je ook een (of twee) treinen vroeger nemen.

Ook aan de overkant was het erg mooi weer, we denken ongeveer 24 graden

Cool
. We moesten nog naar Dover om de Great Heritage passen op te halen, het was ongeveer 20 minuten rijden. Links rijden was wel zo gewend (zeg ik, Frans reed
Wink
). Daar hebben we nog gepint en toen zijn we naar de White Cliffs van Dover gereden, echt supermooi, je kunt er rondwandelen en genieten van het uitzicht.

Er lopen ook Exmoor Pony's, dat vonden wij dames nou niet zo leuk, ze waren nog erg geïnteresseerd in onze broodjes...

Surprised

We hebben bij het Visitor Center nog koffie gedronken en zijn daarna weer terug gelopen om richting Hastings te rijden. Daar kwamen we voor 18:00 uur bij B & B Number Forty Six aan. We hebben ons lekker gedoucht en zijn toen bij een pub genaamd Pissarro's gaan eten die Vicky van de B & B ons had aangeraden. We hebben allemaal een burger met friet gegeten, was best lekker, de pub was een beetje twijfelachtig, tenminste de tafels plakten een beetje van het bier, maar het schijnt zo te horen. We noemden deze pub de rest van de week dan ook maar de 'Sticky Table Pub'. Moe maar voldaan zijn we teruggegaan naar de B & B en hebben lekker geslapen.

Dinsdag 10 mei 2011:

Om 8.00 uur gingen we ontbijten, daarna hebben we getankt en zijn we naar Sissinghurst Castle gereden.

Daar hebben we een paar uurtjes rondgelopen, het is er allemaal heel erg mooi onderhouden. Een echte Engelse tuin, het past allemaal precies bij elkaar.

Daarna zijn we naar Leeds Castle gegaan, men zegt het meest romantische kasteel van Engeland.Het was inderdaad heel mooi, een heel groot terrein met ook weer prachtig onderhouden tuinen.

Er liepen een paar pauwen rond die trots hun mooie verentooi showden, ze draaiden zelfs rondjes voor het publiek. We dachten nog even dat we moesten gaan klappen en geld gaan gooien...
Tante Im viel van de ene in de andere verbazing hoe mooi het allemaal wel was, het was ook prachtig. Ik weet zeker dat we hier nog eens terugkomen want het is hier zo mooi en er is zoveel te zien dat je je in 3 weken tijd nog niet hoeft te vervelen.

Het was ook weer mooi weer, we hebben het er echt mee getroffen. Onderweg terug naar Hastings hebben we allemaal vis gegeten in een pub in Battle, bij The Bull Inn Bar & Restaurant. Het was ook weer heel lekker.

Woensdag 11 mei 2011:

Elke morgen kregen we een lekker ontbijt, we konden kiezen wat je wilde hebben. In ieder geval stond er al een kom met vers fruit klaar. Het full English ontbijt vond gretig aftrek en ook het continental ontbijt beviel goed. Met deze bodem in de buik konden we een hele poos vooruit.

‘s Morgens zijn we eerst naar Groombridge Place Gardens & Enchanted Forest gegaan. Dit is een groot park met bos en een gedeelte tuinen. We vonden het mooi maar niet de allermooiste tuin die we gezien hadden.

Daarna zijn we naar Scotney Castle gegaan, hier is het echt schitterend mooi. Het kasteel weerkaatst mooi in het water in de gracht die eromheen ligt.

's Avonds hebben we in het historische stadje Rye gegeten bij een Italiaans restaurant, Casanova. Verse gegrilde zeebaars met verse groenten, heerlijk

Tongue out
. Erna kregen we een glaasje Sambuca, hmm.

Donderdag 12 mei 2011:

Donderdag hebben we drie tuinen aangedaan: Sheffield Park & Garden, Nymans Garden en Borde Hill Garden. Alle drie de tuinen zijn de moeite zeker waard. Ik zal hieronder foto's zetten zodat je zelf kunt zien hoe mooi het is.

Op de weg terug naar Hastings hebben we ergens in een pub gegeten waarvan ik de naam en de plaats niet meer weet. We hebben daar in ieder geval ook lekker gegeten, verse goed gebakken frietjes en burgers.

Vrijdag 13 mei 2011:

Vrijdagmorgen zijn we naar de South Downs gereden, ter hoogte van Beachy Head zijn we gaan wandelen, het is daar echt prachtig

Laughing

Daarna zijn we naar Brighton gegaan, hebben daar een broodje bij een Italiaan gegeten en langs het Royal Pavillion gelopen richting de winkeltjes.
De Pier in Brighton kun je natuurlijk ook niet overslaan, het is jammer dat ze er zo'n grote kermis van gemaakt hebben. Botsauto's naast achtbaan naast donuttent.

Die avond zijn we terug naar Hastings gereden waar we bij Trattoria Italiana hebben gegeten. Ze hadden er lekker vers eten, we hebben er van gesmuld.

Zaterdag 14 mei 2011:

De laatste dag alweer, we waren wat later gaan ontbijten, de shuttle was gereserveerd voor 14:20 uur dus tijd genoeg. Om 10:30 uur zijn we richting Folkestone gereden, we konden ook 2 treinen eerder nemen, we namen de trein van 11:50 uur. In de tussentijd konden we een lekker kopje koffie drinken. In een parfumerie ben ik snel nog even gaan snuffelen en kocht Coco Mademoiselle parfum, Clinique lipstick en mascara, toch wel een stuk goedkoper dan in Nederland.

Voor Brussel scheiden onze wegen en reden auto 1 en volgauto 2 hun eigen weg naar huis. Jammer, de vakantie is weer voorbij, het was erg gezellig en heel mooi. Zeker de moeite waard om weer eens terug te gaan

Wink
!

Ellen

Wat een heerlijk reisverslag. Ik heb genoten. Wij gaan zelf in juni voor het eerst naar Engeland met de caravan. Nu geniet ik vast van alles wat ik kan vinden.

Bedankt.
www.fritsellen.com

Dick & Lian

Hallo Jolan&Frans, Rien&Jan, Im&Ton.
wij hebben ook genoten van jullie reisverslag met de prachtige foto's! de kustweg is inderdaad schitterend, en deed mij teruggaan naar 1966 (toen was ik 18): ik maakte met 4 jongens(+begeleider) 'n campingtour (mijn eerste buitenlandtrip) van Calais naar Dover-F'stone-Hastings-Brighton-S'hampton-Exeter-Plymouth-Penzance-LandsEnd, en terug via Londen en Canterbury. ik ben toen besmet geraakt met 't reisvirus en dat virus raak je nooit meer kwijt! bij jullie zal dat niet anders zijn/gaan.
Dat jullie nog heel lang mogen nagenieten !
CU : Dick&Lian

Clasien Horstink

Hallo,
Wat een leuk reisverslag en wat een mooie fotoos.
Zelf ben ik in 1978 in zuid-Engeland geweest met een jongerentrektocht met tenten.
In juli 2011 gaan we als gezin met drie grote zonen.
We hebben er zin in.

groet,
Clasien Horstink, Zutphen

Arnold Liemburg

Het is lang geleden dat ik het laaste keer in Engeland was. Mooie foto en veel herineringen aan een mooie zommer in 1978.
Groeten uit Duitsland

arnold Liemburg, Essen