Frans-en-Jolanda-Z-O-Engeland-2011.reismee.nl

Overtocht en B & B geboekt

In mei volgend jaar gaan we met zijn zessen naar Zuid-Oost Engeland, mijn ouders, oom en tante gaan ook mee, het wordt vast en zeker heel gezellig

Laughing

Sissinghurst

Vorige week heb ik de overtocht van Calais naar Folkestone geboekt rechtstreeks via de site van de Eurotunnel. De overtocht kost € 148,00 voor de auto inclusief alle 4 de passagiers.

Heen: maandag 9 mei 11:50 uur - aankomst 11:25 uur

Terug: zaterdag 14 mei 14:20 uur - aankomst 15:55 uur

De treinreis duurt maar 35 minuten, wel moeten we rekening houden met een check-in tijd, we moeten minimaal een half uur van tevoren in Calais zijn.

Ik heb ook al drie heel leuke kamers in een B & B geboekt: Number Forty Six B & B in Hastings (East-Sussex). Ook voor deze B & B heb ik Tripadvisor geraadpleegd, er stonden een paar veelbelovende recensies bij. Voor deze B & B betalen we voor 5 nachten £ 365,00 per kamer inclusief ontbijt, dat is op dit moment ongeveer € 427,00.

De bedoeling is dat we een paar heel mooi tuinen gaan bezoeken waar Kent en Sussex om bekend staan. De krijtrotsen, zoals de Seven Sisters komen ook zeker op het programma te staan en de leuke dorpen en stadjes gaan we ook bezoeken.

Seven Sisters

Hastings schijnt een heel leuke stad te zijn en Canterbury mag je eigenlijk ook niet missen. Vanaf Hastings ligt alles wat we willen zien wel binnen ongeveer anderhalf uur rijden.

Het zal voor mij en mijn ouders, oom en tantede eerste keer Engeland worden (voor Frans niet) en ik denk dat het heel goed zal gaan bevallen. Voor het zover is zal ik nog wel een paar dingen hebben uitgezocht die ik dan op de site zal plaatsen. Als je dit verhaal leest via een mail die je van ons hebt gekregen kun je via deze link op ons profiel terecht komen van waar je een overzicht hebt van de hele site.